Toegankelijkheid

Skip to main content

Nieuw Leven

Opdracht: Nieuwe website + Bookzo

Duurzame luxe midden in de natuur

Welkom bij Nieuw Leven Texel. Een bijzondere hide-out voor hotelgasten, groepen en zakelijke eilandgangers. Op het terrein staan hotelvilla’s met zes luxe kamers en een sfeervolle living. Maar Nieuw Leven is meer dan een luxe verblijf. Hier kom je opladen, inspiratie opdoen en ga je vol energie weer naar huis.  

Branding

Nieuw Leven Texel doet het verrassend anders. Het concept combineert het beste van twee werelden: de service van een hotel en de luxe van een villa. Je boekt een losse kamer als hotelgast óf huurt een complete villa voor je (zakelijke) groep. Duurzaamheid zit hier in alles verweven. Van visie tot bedrijfsvoering. En dat vroeg om een sterk, doordacht merk.

We startten daarom from scratch met een brandsprint. In een gezamenlijke sessie gingen we de diepte in. Wat zijn de kernwaarden? Waar sta je elke dag voor op – de Why? En waar sta je over vijf of tien jaar? Wat ter tafel komt is soms een open deur, soms confronterend, maar het brengt altijd nieuwe inzichten.

De uitkomst konden we vatten we in heldere visie: Nieuw Leven Texel biedt duurzame luxe op een plek die je hart verwarmt. Gasten genieten vandaag, met respect voor de wereld van morgen. Daarmee konden wij vol inspiratie aan de slag.

Content

Nieuw Leven Texel is een plek waar je rust, inspiratie en nieuwe energie vindt. Dat gevoel wilden we vangen in de teksten. We kozen voor een verhalende tone of voice die je meeneemt in de sfeer van het verblijf. Tegelijkertijd blijft de informatie praktisch en duidelijk. Want hoe relaxed het ook voelt, je wilt natuurlijk wél weten wat je boekt. En eerlijk is eerlijk: krijg jij hier ook al zin van om te reserveren?

Design

Nieuw Leven Texel wil voorop lopen in duurzaamheid en zichzelf blijven vernieuwen. Daarnaast was er de wens om het concept eventueel te kunnen uitbreiden.  Dat vroeg om een flexibel en toekomstbestendig ontwerp.

Het logo is modulair opgezet en klaar om mee te groeien.
‘Verrassend anders’ is een belangrijke kernwaarde en dat zie je terug in het uitgesproken kleurenpalet: lichtgroen gecombineerd met fel roze. Een opvallende look die past bij de ambitie van Nieuw Leven Texel.

In het design komen meerdere elementen samen:

  • De hotelvilla – herken je de dakvorm?
  • De natuur – verbeeld door een groene struik of boom die de villa omarmt
  • Het sociale – persoonlijk gemaakt met een hartje

De struik en het hartje hebben dezelfde vorm en zijn gekanteld tegen elkaar geplaatst. Zo ontstaat een spannend icoon. Deze vormen keren terug in de huisstijl en op de website en zorgen voor verrassende doorkijkjes – net als op het terrein van Nieuw Leven Texel zelf.

Code

Onze developers konden hun hart ophalen. De website bevat blokken met uitgesproken vormen die op elk scherm goed tot hun recht moeten komen. Van fotosliders tot doelgroep-filters: een project om echt de tanden in te zetten.Ook de koppeling met reserveringssysteem Bookzo – een systeem waar we vaker mee werken – was allesbehalve standaard. Precies het soort uitdaging waar we energie van krijgen.

‘Het hele traject, vanaf de branding tot de lancering van de site, hebben wij als zeer prettig ervaren. Het team van de Webjongens benadert alles op een professionele manier, met een klein sausje van humor wat ons ontzettend goed past. Dank voor alles!’      

Nieuw Leven

Bekijk ander werk